ZhuRak

ZhuRak
 
هر هفته یک کلیپ

javahermarket



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ZhuRak و آدرس meysamweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





موبایل وب چیست؟

”موبایل وب” مبحثی هست که در دنیای امروز به آن توجه فوق العاده زیادی می شود و در کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری های فراوانی چه در بخش خصوصی و چه دولتی در این زمینه در حال انجام هست و شرکت های بزرگ دنیا نظیر گوگل، نوکیا، اینتل، سامسونگ، مایکروسافت، یاهو، HP و … سرمایه گذاری های فوق العاده زیادی را روی این بخش کرده اند.

شاید بشه گفت در یک سال اخیر جذاب ترین خبرهای آی تی در زمینه موبایل بوده، دنیایی که با آمدن گوشی اپل آیفون تحولی در آن رخ داد و پس از آن به شکلی فوق العاده سریع در حال پیشرفت است.

ما قصد داریم در یک سری مطالب نگاهی داشته باشیم به وب در موبایل، بازار آن، آینده آن و نگاهی هم به بازار داخل ایران و دنیا. امیدواریم که مورد توجه علاقه مندان مخصوص به خود قرار بگیره.

آمار و ارقامی در همین زمینه

  • در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ دستگاه موبایل در بازار وجود دارد
  • حدود ۳۰ مرورگر وب برای موبایل وجود دارد (البته اگر بخواهیم نسخه های مختلف رو هم حساب کنیم بیش از ۳۰۰ مورد می شود)
  • تا سال ۲۰۱۰ بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون ارتباط اینترنتی وجود داشته (حدود ۲۶% جمعیت کل جهان)
  • تا سال ۲۰۱۰ بیش از چهار میلیارد و ششصد میلیون نفر دارای گوشی موبایل بودند (حدود ۶۸% جمعیت کل جهان)

خب! همین چند تا نکته می تونه به ما نشون بده که موبایل چه بازار بزرگ و رویایی هست اما از یک طرف شاهد این هستیم که مرورگر اینترنتی اپرا مینی (که یک نرم افزار برای مشاهده صفحات وب بصورت سریعتر و بهتر هست) تا چندی پیش حدود ۶۰ میلیون بار دانلود شده و این یعنی از اون مقدار تنها ۶۰ میلیون نفر در حالت خوشبینانه سعی در بهبود استفاده وب بر روی موبایل داشته اند. البته این رو هم باید در نظر داشت که موبایل ها معمولا دارای یک مرورگر پیشفرض نیز هستند!

زیاد هم نا امید نشوید! چرا که اپرا چندی پیش همین نرم افزار را بر روی فروشگاه AppStore اپل قرارداد و در روز اول بیش از یک میلیون بار توسط کاربران دانلود شد.

تا چندی پیش تنها ۴% از کل مشاهده وب سایت ها در دنیا بوسیله موبایل ها بوده که این آمار به شدت در حال افزایش می باشد.

شاید جالب باشه که بدونید طبق تحقیقات انجام شده تا سال ۲۰۱۳، یعنی کمتر از ۳ سال دیگر بازار موبایل وب بزرگترین ابزار برای مشاهده صفحات وب خواهد شد.

مشکلات عمده موبایل وب

  • اندازه نمایشگر کوچک: ما در موبایل با اندازه های بسیار کوچکتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها مواجه هستیم.
  • یک پنجره خاص: در کامپیوتر رومیزی ما می توانیم خیلی راحت چندین تب باز کرده و همزمان چندین کار را انجام دهیم. اما در موبایل به این سادگی نیست. البته با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های جدید این مشکل در حال رفع شدن هست به خصوص در Smart Phone ها.
  • گشت و گذار بر روی صفحه: ما در موبایل چیزی به نام موس نداریم. دکمه های بالا، پایین، چپ، راست و … به ما این امکان را می دهند که روی صفحه مورد نظر گشت و گذار کنیم اما خب به اندازه موس خوشایند نیستند (در SmartPhone های جدید که بوسیله لمس کرده و حالت Multi Touch این مورد تا حد زیادی برطرف شده است).
  • پشتیبانی ضعیف از جاوا اسکریپت و کوکی ها: باز هم این مشکلات بیشتر در نسخه های قدیمی موبایل یافت می شود ولی با توجه به اینکه این موبایل ها بازار بزرگی از دنیای موبایل را تشکیل می دهند نمی توان به سادگی از آنها گذشت.
  • فایل های مالتی مدیا: در موبایل برای دیدن فایل هایی نظیر PDF، فلش، ویدئو و دیگر موارد با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.
  • سرعت: بله، سرعت در وب موبایل فاکتور بسیار مهمی است. شبکه های موبایل از سرعت به مراتب پایین تری نسبت به شبکه های اینترنت خانگی برخوردار هستند. البته این موارد با آمدن شبکه هایی همچون ۳G و ۴G تقریبا حل شده است (البته در کشور ما بالاترین تکنولوژی های اینترنت موبایل محدود به تکنولوژی قدیم GPRS می شود).
  • هزینه: هزینه اینترنت بر روی موبایل گران است. در این زمینه حتی برنامه هایی مانند Opera با کم تر کردن حجم صفحه و تصاویر سعی در پایینتر آوردن هزینه نهایی و سریعتر لود شدن صفحه دارند).

در بالا تنها گوشه ای از مشکلات و محدودیت های وب بر روی موبایل را دیدیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:28 ] [ میثم پناهی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

برهنه ات میکنند تا بهتر شکسته شوی....نترس گردوی کوچک!آنچه سیاه میشود روی تو نیست،دست آنهاست!
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 37484
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


نرخ ارز
بک لینک طراحی سایت
Online User
Up Page
کد پرش به بالاي صفحه وب

javahermarket